5% TANIEJ na cały koszyk – Kod rabatowy LATO5

Zapraszamy do zapoznania się z poniższą listą najczęściej zadawanych pytań przez nowych użytkowników naszych urządzeń.
Jeżeli nie udało Ci się znaleźć informacji, której szukasz, prosimy o telefoniczny kontakt z naszą pomocą techniczną.

Poradniki dla naszych produktów

Jaki jest okres gwarancyjny na produkty marki Blow?

Okres gwarancji na produkty marki Blow jest określony w karcie gwarancyjnej dołączonej do danego produktu. Z reguły jest to nie mniej jak 24 miesiące od daty zakupu.

Chcę zareklamować produkt. Jak wygląda procedura reklamacyjna?

Wszystkie reklamacje zaleca się zgłaszać poprzez formularz: rma.prolech.com.pl

Czy jeśli produkt uległ uszkodzeniu mechanicznemu z winy użytkownika lub jest już po okresie standardowej gwarancji - czy można wysłać go do serwisu Blow w celu dokonania naprawy pogwarancyjnej?

Tak, serwis Blow dokonuje napraw pogwarancyjnych. Przed wysyłką zalecamy kontakt w celu określenia poziomu uszkodzeń i przybliżonych kosztów naprawy.

Czy po naprawie pogwarancyjnej produkt będzie posiadał gwarancję? Jaki będzie jej okres?

Tak, na naprawy pogwarancyjne serwis udziela gwarancji, jednak jest to kwestia określona indywidualnie w trakcie naprawy.

Posiadam radio Blow 2DIN, model AVH-9810 lub AVH-9880. Po podłączeniu radia do instalacji w pojeździe na wyświetlaczu radia wyświetla się napis „Brak sygnału”.

Standard ISO jest standardem gniazda a nie połączeń. Radia nie należy wpinać bezpośrednio pod przewody ISO wychodzące z instalacji samochodowej. Radio należy podłączyć zgodnie ze schematem który znajduje się na obudowie radia.

Modele Blow AVH-9810 lub AVH-9880 posiadają możliwość podłączenia kamery cofania. Odpowiada za to „pin” w gnieździe ISO oznaczony jako CAR BACK lub KONTROLA WSTECZNY. W fabrycznie dołączonym do radia przyłączu ISO jest to różowy przewód.

Jeśli radio zostało podłączone do fabrycznej instalacji w pojeździe i po włączeniu radia, na wyświetlaczu pojawia się informacja „Brak sygnału” – a w pojeździe nie ma podłączonej kamery cofania, należy z przyłącza ISO samochodu wypiąć przewód który po wpięciu do radia odpowiadałby za „pin” oznaczony CAR BACK (KONTROLA WSTECZNY)

Posiadam nawigację samochodową Blow i pomimo ładowania przez kilka godzin urządzenie nie chce się uruchomić.

Do ładowania nawigacji samochodowych należy używać ładowarki o napięciu 5V i wydajności prądowej minimum 1,5A. Taką specyfikację mają oryginalne ładowarki samochodowe które są dołączone do zestawu.

Jeśli sytuacja wymusiła by naładowanie urządzenia z gniazdka sieciowego 230V (np. w domu) trzeba pamiętać by zastosowana ładowarka posiadała w specyfikacji 5V i minimum 1,5A. Jeśli taka ładowarka posiadałaby jedynie gniazdo USB użyty do ładowania przewód USB – miniUSB powinien być dobrej jakości. Przewody słabej jakości mogą mieć zbyt duży spadek napięcia co nie pozwoli naładować akumulatora w urządzeniu.

Dodatkowo należy pamiętać że gniazda USB stosowane w komputerach, laptopach oraz innych urządzeniach multimedialnych i nie tylko, posiadają z reguły gniazda w wersji 2.0, czyli mają w specyfikacji napięcie 5V a wydajność prądową jedynie na poziome 0,5A. Z takiego gniazda nie ma możliwości naładować urządzeń typu nawigacja.

Nie używałem nawigacji/tabletu przez kilka miesięcy i pomimo zastosowania odpowiedniej ładowarki urządzenie nie chce się uruchomić.

W urządzeniach z akumulatorem (nawigacje, tablety, słuchawki Bluetooth) które nie były używane/ładowane a przez dłuższy okres czasu może nastąpić głębokie rozładowanie akumulatora. Urządzenie takie należy ładować dużo dłużej a czas ten może się wydłużyć nawet dwukrotnie niż standardowo.

Posiadam dekoder DVB-T Blow i po podłączeniu do odbiornika (telewizor, monitor) poprzez złącza HDMI nie wyświetla obrazu. Jedynie na wyświetlaczu dekodera widnieje napis „BOOT”. Gdy dekoder podłączam przy użyciu przewodu EURO SCART obraz na odbiorniku TV

Napis „BOOT” pojawia się w momencie jeśli włączony dekoder nie posiada zaprogramowanych kanałów. Znika on w momencie wyszukania i zapisania kanałów. Czyli właściwym objawem jest że nowy dekoder wyświetla taką informację.

Niektóre odbiorniki TV lub monitory mogą mieć niestandardową rozdzielczość. Brak obrazu na odbiorniku przy podłączeniu poprzez HDMI oznacza że prawdopodobnie dekoder źle ją sobie dobrał lub ma standardowo ustawioną inną częstotliwość odświeżania.

Dekoder należy jednorazowo podłączyć do tego telewizora poprzez złącze EURO SCART i ustawić zarówno właściwą rozdzielczość jak i częstotliwość odświeżania. Po tym dekoder można podłączyć z powrotem poprzez HDMI.

Jeśli natomiast nie ma możliwości by zrobić to poprzez złącze EURO SCART, innym rozwiązaniem jest uruchomienie dekodera pod innym telewizorem, ustawienie i zapisanie rozdzielczości oraz częstotliwość które posiada docelowy odbiornik.

Jakim typem prostowników są ładowarki do akumulatorów marki Blow 6269# (12V/10A)? Czy mogę ładować akumulatory zarówno kwasowo-ołowiowe jak i żelowe?

Aby sprawdzić jak obecnie jest ustawiony prostownik należy sprawdzić napięcie na „krokodylkach” prostownika. Należy to zrobić bez obciążenia, przy użyciu np. multimetru.

Napięcie do 13,8V oznacza że prostownik będzie ładował akumulatory typu żelowego a napięcie od 14,2V oznacza że prostownik jest ustawiony do ładowania akumulatorów kwasowych. Modele prostowników Blow: 12V/10A - 6269#, 12V/15A - 5982#, 12V/30A - 5983#12V/40A - 5981# posiadają wbudowany na płycie potencjometr którym można przestawić typ akumulatorów które prawidłowo będą ładowane przez dany prostownik.

Aby zmienić tryb ładowania (w zależności od rodzaju akumulatora) należy:

  • otworzyć obudowę,
  • znaleźć opornik (potencjometr),
  • ustawić i sprawdzić na zaciskach DC napięcie (bez obciążenia) – do 13,8V (żelowe) od 14,2V (kwasowe),
  • złożyć obudowę.
Kupiłem nowy pilot i nie działa z moim urządzeniem.

Wykonaj poniższą procedurę.

  

1. Wymień baterie w pilocie.

2. Sprawdź, czy nadajnik podczerwieni pilota funkcjonuje: do testu możesz użyć smartfona.

 

Testowanie pilota za pomocą aparatu/smartfona:

 

- włącz aparat;

- skieruj pilot w stronę aparatu w telefonie (górną/przednią cześć pilota skieruj w stronę telefonu), zachowaj odległość około 20cm i naciskaj przyciski na pilocie;

- jeżeli pilot jest sprawny, na ekranie smartfona będzie widoczne mruganie diody podczerwieni;

 

a) jeśli nie widać mrugania diody, tzn. że pilot jest niesprawny, bądź wymianie podlegają baterie.

b) jeśli widać miganie diody, a urządzenie (telewizor) nie reaguje na polecenia pilota, może się okazać że pilot nie jest zgodny z danym modelem urządzenia, bądź uszkodzeniu uległ odbiornik IR w urządzeniu.

Aktualności