Konfigurujemy lokalizator!
3 listopada 2022 r.
Udostępnij
W pierwszej kolejności podłącz lokalizator do ładowania, proces ładowania dla wszystkich lokalizatorów nie powinien być dłuższy niż 2-4 godziny. W przypadku lokalizatorów stricte samochodowych (z odpowiednim przyłączem), przygotuj instalację w samochodzie/motorze etc. Odpowiednie kable i przyłącza znajdziesz w opakowaniu lokalizatora.
Następnie zakup kartę SIM przystosowaną do lokalizatora. Lokalizator wymaga, aby karta SIM była aktywna, nie może mieć aktywnego kodu PIN (Jeśli kod PIN jest aktywny na karcie, należy włożyć kartę SIM do np. smartfonu i usunąć go ręcznie). Obowiązkiem karty jest posiadanie odpowiednich środków na wykonywanie SMS’ów i transferu danych. Karta może zamiennie posiadać odpowiednie pakiety na SMS lub transfer danych. Lokalizator średnio na miesiąc zużywa od 1Gb do 2Gb transferu na miesiąc, ilość SMS jest uzależniona od konfiguracji urządzenia i alertów.
Przygotowanie lokalizatora do pierwszej konfiguracji
Odpowiednio włóż kartę SIM do urządzenia, lokalizator powinien uruchomić
się automatycznie. W przypadku, gdy zakupiłeś lokalizator BL020 lub BL012 - musisz włączyć je ręcznie. Szczegółowe kroki opisane są w krótkiej instrukcji obsługi dołączonej do opakowania. Pierwszym etapem konfiguracji to ustalenie numeru administratora – jest to numer (osoba) zarządzający lokalizatorem. Numer administratora ustala się po to, aby zapobiec zmian danych przez niepożądane osoby. Numer administratora jest również numerem głównym, w przypadku powiadomień SOS. Kolejnym krokiem jest nadanie odpowiedniej nazwy APN, dla karty SIM którą zakupiłeś. Najczęściej nazwa APN dla wszystkich operatorów to „internet” ,lecz zdarzają się wyjątki. Poniżej jest szczegółowa lista APN, dla poszczególnych operatorów z Polski.
Nazwa
|
APN |
Użytkownik
|
T-mobile |
internet |
/ |
Heyah |
internet |
/ |
Plus |
internet |
/ |
Orange |
internet |
/ |
Play |
internet |
/ |
Play |
playmetric |
/ |
Virgin Mobile |
internet |
/ |
Mobile Vikings |
internet |
/ |
A2 Mobile |
A2mobile.pl |
/ |
Pierwsza konfiguracja lokalizatora
Lokalizatory, w zależności od wersji chipsetu i firmware’u posiadają dwa rodzaje komend. Jeśli urządzenie posiada 10 cyfrowy nr IMEI, urządzenie posiada komendy tzw. transparentne. Komendy transparentne umożliwiają konfigurację (jeśli urządzenie jest online na platformie) różnych funkcji poprzez platformę www (więcej o tych funkcjach w innych artykułach). Lokalizatory mogą również występować z 15 cyfrowym numerem IMEI.
Lokalizatory z 10 cyfrowym numerem IMEI
Wyślij SMS na numer karty SIM włożonej do lokalizatora o treści:
admin123456 518XYZ600
gdzie 518XYZ600 to wybrany numer administratora. Wprowadź wybrany numer. Urządzenie powinno odpowiedzieć: admin ok
Wyślij SMS na numer karty SIM włożonej do lokalizatora o treści:
apn123456 internet
gdzie „Internet” to nazwa APN. Wprowadź nazwę APN zgodnie z poszczególnym operatorem. Urządzenie powinno odpowiedzieć: apn ok
UWAGA: Lokalizator nawet w momencie wprowadzenia nieprawidłowej nazwy apn odpowie „apn ok”. Lokalizator przyjmuje tylko wartość i nie umie rozpoznać prawidłowej nazwy dla konkretnego operatora. Jeśli nie widać lokalizatora w aplikacji/platformie, upewnij się, że wprowadziłeś poprawną nazwę APN!
Lokalizatory z 15 cyfrowym numerem IMEI
Wyślij SMS na numer karty SIM włożonej do lokalizatora o treści:
BD,000000,518XYZ600
gdzie 518XYZ600 to wybrany numer administratora. Wprowadź wybrany numer. Urządzenie powinno odpowiedzieć: BD ok
Wyślij SMS na numer karty SIM włożonej do lokalizatora o treści:
Apn,Internet#
gdzie „Internet” to nazwa APN. Wprowadź nazwę APN zgodnie z poszczególnym operatorem. Urządzenie powinno odpowiedzieć: apn ok
UWAGA: Lokalizator nawet w momencie wprowadzenia nieprawidłowej nazwy apn odpowie „apn ok”. Lokalizator przyjmuje tylko wartość i nie umie rozpoznać prawidłowej nazwy dla konkretnego operatora. Jeśli nie widać lokalizatora w aplikacji/platformie, upewnij się, że wprowadziłeś poprawną nazwę APN!
I gotowe. Niezależnie od urządzenia i rodzaju komend lokalizator jest już przystosowany do pracy. Lokalizator jest widoczny w aplikacji GPSONE i platformie www.gps903.net
Aby zalogować się do platformy użyj numeru IMEI. Jeśli zakupiłeś więcej urządzeń i chcesz je widzieć przy jednym logowaniu, skontaktuj się z nami!